Urząd Miejski Trzcianki
ul. Sikorskiego 7 64-980 Trzcianka tel. +48 67 352 73 04 tel. +48 67 352 73 11 ratusz@trzcianka.pl
|
Karta usługi
|
Nr RPI-GN/4/2017
|
Sprzedaż nieruchomości stanowiących własność gminy w trybie przetargowym
|
Data aktualizacji: 7.06.2017 r |
Miejsce i sposób załatwienia sprawy |
Referat Gospodarki Przestrzennej i Infrastruktury Komunalnej, I piętro, pok. 114
- nieruchomości położone na terenie gminy Trzcianka:
- nieruchomości położone na terenie miasta Trzcianka:
Godziny pracy: poniedziałek, wtorek, środa 730 - 1530 czwartek 730 - 1630 piątek 730 - 1430
Dokumenty można złożyć w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego Trzcianki (parter) lub dostarczyć drogą korespondencyjną na adres: ul. Sikorskiego 7, 64 – 980 Trzcianka oraz drogą mailową na adres kblas@trzcianka.pl oraz aslusarczyk@trzcianka.pl
|
Wymagane dokumenty |
- Wniosek o sprzedaż nieruchomości
- Zgłoszenie udziału w przetargu i oświadczenie o akceptacji warunków przetargu
|
Opłaty |
Opłaty wynikające z protokołu z przetargu (wylicytowana cena na przetargu pomniejszona o wpłacone wadium).
Wadium winno być wpłacone w formie pieniężnej w kasie urzędu na konto bankowe Gminy Trzcianka: Bank PEKAO S.A. I/oddział Trzcianka 36 1240 3741 1111 0000 4456 5295, z zaznaczeniem w tytule wpłaty: „Przetarg, nr działki wraz z lokalizacją, imię i nazwisko osoby, na czyją rzecz nieruchomość będzie nabywana”. Dniem wniesienia wadium jest dzień wpływu wadium na rachunek Gminy Trzcianka
|
Termin załatwienia sprawy
|
Najpóźniej w terminie 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu osoba ustalona jako Nabywca nieruchomości, zostanie zawiadomiona o miejscu i terminie zawarcia umowy notarialnej
|
Informacje dodatkowe
|
Przygotowanie nieruchomości do sprzedaży odbywa się na wniosek zainteresowanego lub z urzędu. Ogłoszenia o aktualnych przetargach publikowane są na stronie internetowej Urzędu (www.bip.trzcianka.pl – zakładka „Przetargi”, w prasie lokalnej („Tygodnik Notecki”), na tablicy elektronicznej w siedzibie Urzędu, a w przypadku nieruchomości położonych na terenie gminy także na tablicach sołeckich. Ogłoszenia o przetargu publikowane są z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem. Warunki uczestnictwa w przetargu:
- wniesienie wadium w wymaganym terminie i wysokości – w dniu przetargu złożenie komisji przetargowej potwierdzenia wpłaty w kasie lub potwierdzenia przelewu bankowego;
- złożenie komisji przetargowej podpisanego zgłoszenia udziału w przetargu i oświadczenia o akceptacji warunków przetargu;
- okazanie komisji przetargowej dowodu osobistego osoby obecnej na przetargu;
- okazanie komisji przetargowej pełnomocnictwa w przypadku pełnomocnika osoby fizycznej;
- okazanie komisji przetargowej przez podmioty inne niż osoby fizyczne dodatkowo wyciągu z właściwego rejestru oraz pełnomocnictwa do udziału w przetargu.
|
Podstawa prawna |
- ustawa z dnia o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2016 r. poz. 2147 ze zm.);
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów i rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1490).
|
Tryb odwoławczy |
Zgodnie z art. 40 ust. 5 ustawy o gospodarce nieruchomościami, uczestnik przetargu może w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyniku przetargu ustnego lub doręczenia zawiadomienia o wyniku przetargu pisemnego, zaskarżyć czynności związane z przeprowadzeniem przetargu do wojewody
|