Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Gmina Trzcianka
Bip - Strona główna

Urząd Miejski Trzcianki

Gmina Trzcianka

Rada Miejska

Zarządzenia Burmistrza

Finanse i mienie

Oświadczenia majątkowe

Ogłoszenia, informacje »

Nabór pracowników »

Ochrona środowiska »

Gospodarka odpadami

Informacja publiczna »

Zgromadzenia publiczne

Oświata

Kultura

Inne

Wybory Powszechne, Referenda, Konsultacje »

Powszechny Spis Rolny 2020

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Załatwienie spraw: Procedury wydania zezwolenia i kontroli imprez masowych w gminie Trzcianka

obrazekUrząd Miejski Trzcianki 

ul. Sikorskiego 7
64-980 Trzcianka
tel. +48 67 352 73 04
tel. +48 67 352 73 11
ratusz@trzcianka.pl

Karta usługi

Nr .................

Procedury wydania zezwolenia i kontroli imprez masowych
w gminie Trzcianka

Data aktualizacji: 27.06.2017 r
Miejsce i sposób załatwienia sprawy

Referat Promocji, Kultury i Sportu, II piętro, pok. 208, 209


Iwona Moraczyńska-Lilleeng - kierownik
tel. 67 352 73 18
e-mail: promocja@trzcianka.pl

Godziny pracy:
poniedziałek, wtorek, środa        730 - 1530
czwartek                                   730 - 1630
piątek                                       730 - 1430

Dokumenty można złożyć w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego Trzcianki (parter) lub dostarczyć drogą korespondencyjną na adres: ul. Sikorskiego 7, 64 – 980 Trzcianka oraz drogą mailową na adres promocja@trzcianka.pl.

Wymagane dokumenty
  1. Organizator nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy występuje do Burmistrza Trzcianki z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej.
  2. Wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej zawiera:  
    • dane organizatora imprezy,
    • dane osób uprawnionych do występowania w imieniu organizatora,
    • dane kierownika ds. bezpieczeństwa,
    • informację o miejscu, terminie, godzinach i charakterze imprezy,
    • informację o przewidywanej liczbie widzów,
    • informację o zgodzie właściciela/zarządcy obiektu na organizację imprezy,
    • informację o odpłatności za wstęp na imprezę.
  3. Do wniosku należy dołączyć:
    • graficzny plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, wraz z jego opisem, zawierający:
      • oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji,
      • oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpania wody do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
      • oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
    • informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozmieszczeniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów;
    • instrukcję, o której mowa w art. 6 ust. 4, z zastrzeżeniem ust. 2 (instrukcja postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej);
    • terminarz imprez masowych – w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie;
    • informacje o:
      • liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej,
      • przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,
      • liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej;
      • osobie wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa, w tym jej dane obejmujące: imię, nazwisko, numer PESEL, numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kierowników ds. bezpieczeństwa imprez masowych, a w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka dodatkowo numer i datę wydania licencji pracownika ochrony fizycznej drugiego stopnia;
    • informację o sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej – w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka;
    • informację o zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk, o których mowa w art. 11 ustawy o imprezach masowych;
    • informację o powiadomieniu podmiotów, o których mowa w art.. 25 ust. 1 pkt 3 – w przypadku przeprowadzenia imprezy masowej w strefie nadgranicznej lub na terenach będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej;
    • harmonogram udostępniania obiektu lub terenu uczestnikom imprezy masowej oraz harmonogram opuszczenia przez nich tego obiektu lub terenu, jeżeli regulamin imprezy masowej przewiduje zamienną liczbę osób w czasie jej trwania.
  4. Niezwłocznie, jednak nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej, Organizator dołącza do wniosku opinie:
    • Komendanta Powiatowej Policji w Czarnkowie,
    • Komendanta Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Czarnkowie,
    • Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Czarnkowie,
    • Dyrektora Szpitala Powiatowego w Trzciance.
  5. W przypadku gdy właściciel, posiadacz, użytkownik obiektu lub zarządzający obiektem, na terenie którego ma być przeprowadzona impreza masowa, rozpoczął jego użytkowanie zgodnie z przepisami prawa budowlanego, a charakter imprezy masowej jest zgodny z przeznaczeniem obiektu, organizator do wniosku, w którym mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1, dołącza ważne opinie, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 2, właściwych miejscowo: komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej i państwowego inspektora sanitarnego.
  6. Burmistrz Trzcianki może zażądać od Organizatora dodatkowej dokumentacji w postaci:  
    • kopii aktualnych protokołów z kontroli, o których mowa w art. 62 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290, 961, 1165, 1250 i 2255),
    • dokumentu poświadczającego spełnienie obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia, o którym mowa w art. 53 ust. 1,
    • pisemnej zgody na przeprowadzenie imprezy masowej, wydanej przez kierownika jednostki organizacyjnej Lasów Państwowych, parku narodowego lub krajobrazowego – w razie przeprowadzenia imprezy na terenach będących w zarządzie tej jednostki.
Opłaty

Opłata skarbowa w wysokości 82,00 zł

Termin załatwienia sprawy

Organ wydaje zezwolenie albo odmawia jego wydania w terminie co najmniej 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej.
Wydanie zezwolenia lub odmowa jego wydania następuje w drodze decyzji administracyjnej. Kopię decyzji organ przekazuje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 3 dni od dnia jego wydania, podmiotom wymienionym w art. 25 ust. 1 pkt 2 oraz wojewodzie.

Informacje dodatkowe

Kontrola imprezy masowej 
W trakcie realizacji imprezy, Burmistrz Trzcianki może kontrolować zgodność przebiegu imprezy masowej z warunkami określonymi w zezwoleniu. Wykonując czynności kontrolne organ może korzystać z sił i środków właściwego miejscowo: komendanta powiatowego Policji, komendanta Państwowego Straży Pożarnej, dysponenta zespołu ratownictwa medycznego i państwowego inspektora sanitarnego.
Organ w związku z przeprowadzoną kontrolą ma prawo do:

  • żądania od organizatora informacji, dokumentów i danych, niezbędnych do sprawowania kontroli,
  • swobodnego wstępu do miejsca przeprowadzania imprezy masowej i innych pomieszczeń związanych bezpośrednio z przeprowadzaniem imprezy masowej,
  •  przeprowadzania lustracji miejsc, o których mowa w pkt 2,
  • żądania od osób działających w imieniu i na rzecz organizatora udzielenia informacji w formie ustnej i pisemnej w zakresie przeprowadzonej kontroli.
Podstawa prawna
  • Ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1160),
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 23 ze zm.),
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2012 r. poz. 1827).
Tryb odwoławczy

Od decyzji służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile za pośrednictwem Burmistrza Trzcianki, w terminie 14 dni od dnia jego dostarczenia. 
Na podstawie art. 127a Kodeksu postępowania administracyjnego, przed upływem terminu do wniesienia odwołania, strona może przedstawić oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania. Z dniem doręczenia Burmistrzowi w Trzciance oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna i nie może być zaskarżona do sądu administracyjnego.

wstecz